В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. @Велизар Ненов 1)Смятам, че описанието на проблема не е съвсем точно, не става ясно какво съобщение Ви връща системата. Не сме наблюдавали подобна грешка, вероятно става въпрос за специфичен локален проблем с Вашите настройки. Предлагам Ви на e-mail адрес e-bank@fibank.bg да ни изпратите screenshot на грешката. 2) на този въпрос вече отговорихме в предишна тема.Всяко плащане през банковата информационна система за електронни разплащания има 3 необходими атрибута, за да бъде изпълнено успешно: 1. IBAN на сметката на получателя 2. Име на получателя 3. Банков код или SWIFT код на банката на получателя Преди миграцията ПИБ използваше за разплащания SWIFT кода на банката на получателя. След 01.05.2008 година в платежните нареждания се въвежда т.нар банков код /сорт код/. Той задължително се съдържа в IBAN на сметката на получателя /от 5 до 12 символ/. Например ако IBANA на сметката на получателя е BG42BUIB988888928301000, банковия код е BUIB9888.Ако при създаването на кореспондента за превода, банковия код е некоректен, системата връща грешка "невалиден sort код". С поздрав, Десислава Иванова

  2. @Иван Азманов Здравейте Г-н Азманов, Не бих могла да коментирам каква е била причината за отказ на Вашето платежно, тъй като не зная каква последователност от действия сте извършили. Когато системата върне съобщение за грешка "отхвърлен", съществува конкретна причина за това. Не е необходимо да повтаряте действието, а да се свържете със специалист на дежурния телефон, за да бъдат предотвратени ваши бъдещи неуспешни опити. С поздрав, Десислава Иванова

  3. @схеми Здравейте, схеми, Ако сте регистрирали УЕП за работа с Виртуален Банков Клон следва винаги да се оторизирате пред системата с този сертификат. Не е възможно да влизате едновременно със стария си електронен подпис и УЕП с едно и също потребителско име. След изтичане срока на валидност на УЕП следва той да бъде подновен, съответно от издателя му. В салоните на ПИБ за Ваше улеснение се подновяват подписи, издадени от Инфонотари ЕАД. След като подновите подписа си, е необходимо да го регистрирате на сайта ни в меню "сертификат", за да може да продължите да работите с него и със същото потребителско име и парола. С поздрав, Десислава Иванова

  4. Здравейте!

    1) Когато се логна в системата всичко е наред до момента, в който трябва да се отвори popup и там да се ползва търсене - сесията умира. Това го заобиколих като още с влизането сменям езика след това нещата се оправят. На пръв поглед няма логика ... но явно има и нелогични неща в тази "толкова модерна" система

    2) Какъв е този sort код който ми трябва при превод към друга банка ?!?? именно заради него опитвам N-ти път да направя платежно нареждане ..

  5. iskam da popitam zashto kato si sloja debitnata karta v bankomat na Poshtenska banka mi pokazva che kartata ne se poddarja

  6. Здравейте,

    Ползвам виртуалния банков клон от въвеждането му. До миналата година влизах в системата със сертификат издаден от банката, който е валиден до 2011 г. Миналата година си взех универсален електронен подпис и след регистрирането му в системата достъпът със сертификата бе автоматично прекратен (даже не мога да наблюдавам сметките си). Неотдавна изтече срока на моя УЕП и отново опитах да вляза в системата със все още валидния сертификат, но получавам съобщение за грешна парола. Искам да знам мога ли да ползвам съществуващия сертификат за достъп до системата и ако е така, налага ли се да го пререгистрам някак си?

  7. Как е възможно работеща система да бъде заменена с този откровен боклук? Не знам дали е възможно въобще да му се прави градивна критика. Нивото му на неизползваемост си е направо постижение:
    - От къде на къде след влизане в продукта трябва да ми се сервира страница за смяна на езика, всеки път? Нали непрекъснато е видимо поле за смяна на езика, нужно ли е да _съществува_ тази страница въобще?
    - Изборът 5/10/15 транзакции с цел разгневяване на потребителя ли е даден? Или показвайте директно последните 10 (и оставете само възможността за подробно извлечение), или сменете числата на 10/20/50/100.
    - На кой му хрумна, че "Референтен номер на потребител" трябва да е първо поле при въвеждане на платежно? Какво всъщност значи тази фраза? Номер на кой потребител? Това най-важното ли е за един превод?
    - Защо "Номер на сметка потребител" е преди "Списък на получатели", щом единственият начин да избереш кореспондент е чрез този списък?
    - Ако не мога да въвеждам нови кореспонденти (тъй като все още не съм подал съответната декларация), защо по дяволите няма един ред текст, който да ми го каже? Кой идиот реши, че най-важното меню в системата просто трябва да се скрива?
    - Защо мога да въвеждам номер на сметка и банков код (чрез "провери"), но не и "Бенефициент - име"? Това с цел допълнително заблуждаване на потребителя ли е направено?
    - Защо номерата на сметки и банковите кодове не отговарят на стандартите? България с британски "sort code"-ове ли работи, или с BIC? За какво ни е нужен "sort code" щом той присъства в IBAN-а?
    - Какви са тези странни надписи "провери"? Не можеше ли да е бутонче, или далеч по-точното "избери"?
    - Шаблоните трябва да се наричат "шаблони", а не "темплейти".Geo ви го е писал горе, ама явно трябва и в прав текст.

    Това значи е "Продукт на годината" за Великобритания? Ако съдя по качествата на интернет банкирането в Ирландия, няма какво да се изненадвам, че точният превод на тази фраза е "Боклук на годината". Ама защо трябваше и ПИБ да прави такава огромна крачка назад?

  8. Амммм,
    да потретим, въпреки че явно се отказаха да пишат тук от банката.
    Успях да пратя вътрешен превод собствени сметки от третия път тази вечер.
    Този сравнително елементарен процес ми отне точно 18 минути... и трите пъти извършвах една и съща преоцедура, с тази разлика, че първите два пъти просто отговора на системата беше "отхвърлен" - ама защо, как... добре, че вече 2 пъти съм минавал през този "процес" с помощ по телефона, та знам че решението е човек да не се отказва.... лудост някаква.

    Иначе, безумното опресняване на формата при всяко въвеждане в поле вече почти не ми прави впечатление, почти :)

  9. Живко, преди известно време имах такъв случай в друга банка и докато фучах ядосан една позната, която работи в сферата, ми обясни, че всъщност подписа се издава / подновява от Инфо Нотъри, а банката е звено между тях и клиента. Естествено се случва да няма достъп до сървърите им и от там идва забавянето и суетенето на служителите.
    Все пак, важното е, че сте го подновил.

  10. Ако е критика да е поне градивна. И аз имам разни забележки, но тъй като съм клиент на ПИБ още от далечната 2001 година и до сега съм доволен от продуктите, мисля че мога да преглътна банкирането. И тъй като не мога да дам издържани препоръки, ползвам го сравнително рядко в сравнение с други услуги, предпочитам да не го коментирам.

Коментирай