В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Корекция към предишния пост:

    След разговор със съпорт днес разбирам че онлайн плащането е заминало по предназначение. Така че в обобщение препоръките ми към ПИБ са:

    1/ Електронен сертификат - да е опция по желание за съществуващи клиенти, вместо да е задължителен по подразбиране и да се налага подаване на декларация за отказ
    2/ Комуникация
    - Емайл - да има възможност за изпращане на емайл от онлайн банкиране,
    - Съпорт - телефона за съпорт ясно да уведомява за работните часове вместо да създава впечатление че е 24/7
    3/ Детайли за преводи - В полето "банка" при разглеждане на извлечението по сметка да пише крайната дестинация вместо кореспондентската банка. В противен случай да се обозначава ясно "кореспондентска банка" за да не се създава паника къде че парите са заминали в друга посока.

    Поздрави и успех!

  2. Здравейте г-н Ковачев,

    Имамe публикувани координати за връзка, e-bank@fibank.bg и денонощен телефон за обслужване на клиенти на виртуалния клон 070012777 на нашия сайт. Категорично не е възможно да имате мигрирани кореспонденти за преводи, различни от тези, които сте регистрирали до момента, в който сте работили със стария виртуален клон. Ако нямате Универсален електронен подпис и не сте попълвали декларация за отказ от УЕП няма как да редактирате или добвяте нови кореспонденти. Това е вътрешно правило, на което е подчинена работата във виртуалния клон. Ако желаете да променяте получатели или да извършвате преводи към нови клиенти, необходимо е да изберете един от двата варианта на работа. Относно превод "към Уашовиа Банк вместо към Бенк Ъф Америка" не бих могла да коментирам, може би въпросът касае и международен отдел. Пишете ни подробно за превода на нашия имейл адрес.

    Поздрави!
    Десислава Иванова
    Директор "Интернет клон"

  3. Здравейте г-жо Петкова,
    благодарим за споделеното мнение. Днес до края на работния ден ще виждате активен линк от виртуалния клон към сайта на банката.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  4. Здравейте! Възможно ли е да няма линк от виртуалния клон към сайта на банката? Аз не мога да го намеря. Опитах се да кликна на логото, не реагира...

  5. Наскоро се сблъсках с два проблема в ПИБ - електронен сертификат и онлайн банкиране, и реших да ги споделя.
    1/ Електронен сертификат - като човек живееш в чужбина онлайн банкирането на ПИБ е супер важно за да мога да управлявам парите си. Наскоро се сблъсках с проблема, че след миграция към "новата" система за онлайн банкиране на ПИБ данните на кореспондентите не са прехвърлени коректно и имат нужда от корекции. След разговор със служителите на ПИБ се оказа, че
    А/ това не може да стане от тях (въпреки че технически проблема е на ПИБ тъй като аз съм извършвал преводи към същия кореспондент чрез старата платформа),
    Б/ аз трябва да се "откажа" от електронен сертификат за да мога сам да въвеждам и коригирам кореспонденти

    Ще ме прощавате, ама защо трябва да се отказвам от нещо което не съм заявявал? Няма да казвам откъде може да се черпи подобен "челен опит", ама две ключови думи по въпроса са "еврей" и "швейцарски банки".

    Както и да е, след като успях да организирам цялата операция, забелязвам че ПИБ е била така любезна да преведе изкараните с труд пари към Уашовиа Банк вместо към Бенк Ъф Америка. Звъня веднага на телефона за обслужване на клиенти, където ми казват че обаждането е важно за тях, но неясно защо 5 минути нищо друго не се случва.

    Извинявам се че пиша на блога, ама май никои не си е дал труда в ПИБ да предложи емайл за обратна връзка.

  6. Здравейте Гавраил, Здравейте г-н Сербезов, онлайн банкирането ни е достъпно 24 часа в денонощието, но по време на вечерните процедури на банката /18.30- 7.00 ч. през седмицата и 17.30-6.00ч. за събота и неделя и почивните дни/,статуса на преводите е "очаква обработка". След приключване на процедурите и смяната на счетоводната дата, преводът получава статус "одобрен" с актуалната дата и час на осчетоводяване. Поздрави! Десислава Иванова Директор "Интернет клон"

  7. За мен би било чудесно да мога да си махна парите от дебитната карта, и да си оставя примерно 200 лева само в нея. И преди по-големи покупки да мога realtime да прехвърля пари в нея, както разбирам това не става след 18.30.

  8. Нека и аз да поискам съпорта да отговори с официална информация кога какви операции могат да се извършват. Нека да бъде ясно обяснено. И това че големите банки имат по-голям ЕОД не е вярно, истински големите банки работят realtime. Поне за вътрешните операции, то ясно че като бисера е приключила текущия ден външно банкови операции няма да минат.

  9. @Гавраил,

    Всички банки в БГ имат нощни процедури наречени End Of Day (ЕОД). По време на ЕОД банките не обработват пл. нареждания. Обработката им става на следващ сч. ден. По-голяма банка съответно по-дълъг ЕОД. В ПИБ се забелязва, че е от 18:30 до 4:30. Има банки с 3ч ЕОД, НО има и с 13ч. Друго характерно за ПИБ е, че има ЕОД и в уикенд-а и почивните дни. Това е така, защото почти всеки ден е счетоводен ден за банката.

  10. Здравейте,
    Онзи ден извърших превод/вътрешен/ чрез Виртуалния банков клон, но какво забелязах. При подписването му, беше ми излязло съобщение, че е даден за одобрение и мога да му проверявам статуса в ........./знаете как/. Беше към 19:00ч. На следващия ден, след като влязох във ВБК, видях следното в менюто "Наредени документи" при отварянето на превода, който бях наредил предния ден: Статус-създаден с дата предния ден и час 19:01:28, а статус-одобрен актуалната дата и час 06:32:26. При извършването ми на др. преводи през деня разликата между статус-създаден и статус-одобрен е в порядъка на 5 секунди /почти веднага/, а тук е почти 10часа и 30минути. Логически следваше, че интернет банкирането Ви, не е активно 24часа в денонощието /поне за извършването на преводи веднага от момента на подписването им/, а има определено време през денонощието. Затова въпроса ми е: От колко до колко часа е това време и важи ли за събота, неделя и официалните празници. Благодаря предварително.

Коментирай