AskFibank

Fibank 2974

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. След влезлите в сила нови такси и комисионни от началото на май 2010 г при теглене на пари в брой от касите на банката, предлагам ПИБ да направи промоция за безплатно увеличаване на лимита за дневно теглене от дебитни и други карти. В момента таксата е 3 лв. Например за един месец клиентите да могат безплатно да коригират лимита си. Може да се завърти и интересна кампания и да стане конкуренция по темата с другите банки. Пък и това е реално предимство, досега се плаща - сега БЕЗПЛАТНО, но само за месец:)

  2. @ Сергей Андреев Случаят Ви се разглежда от дирекция "Вътрешен контрол", която ще се свърже с Вас след изясняване на събитията. Поздрави, Екип на ПИБ

  3. Понеже вече две седмици не получавам никакъв отговор, изпращан ви отново писмото си! Вече се съмвявам в коректността на отсрещната страна.

    Уважаеми господа,
    Пиша Ви това писмо, за да изразя разочарованието си от конкретен случай на обсужване в Клон "Народно събрание 1", София, пл. Народно събрание №12, на Първа Инвестиционна Банка АД, където аз съм дългогодишен и коректен клиент.
    На 15-04-2010 г. направих плащане по интернет с кредитната си карта, издадена от ПИБ АД. Изискването на търговеца беше да му изпратя точната сума и дата на взета от него оторизация за произволна сума до 5 /пет/ USD, като верификация за автентичността на кредитната карта и направената покупка. В тази връзка на 22-04-2010 г. аз посетих офиса на ПИБ на пл. Народно събрание №12, където помолих за съдействие г-н Димитър Цветанов, специалист по общи банкови операции. След проверка в системата и разговор по телефона г-н Цветанов ми написа код /8885630356/ и „точната”, според него сума, която аз изпратих, както беше изискването, на търговеца. На 23-04-2010 г. получих e-mail от търговеца, в който се казваше, че поради неуспешна верификация, моята поръчка не може да бъде потвърдена, а за да бъде изпълнена, аз трябва да направя банков превод, като заплатя допълнително цената за международна доставка от Съединените Американски Щати и още USD 45.00 такса за превод, което значително оскъпява моята покупка и я прави неефективна.
    На 26-04-2010 г. аз отново посетих офиса на ПИБ на пл. Народно събрание №12, за да разбера каква би могла да е причината да съм подведен първоначално, където друг колега, поради отсъствието на г-н Цветанов , много бързо и без разговори по телефона с Картов Отдел ми даде точната (вярната) сума, която се различаваше от сумата, казана ми по-рано.
    Резултатът от всичко това е блокиране от лимита по кредитната карта на цялата стойност на поръчката, въпреки анулирането и. В допълнение – напразно изгубеното време и усилията, които вложих в опит да получа едно просто потвърждение от моята банка за движение по кредитната ми карта. И не на последно място, проваляне на поръчката и компрометирането ми като клиент при този търговец, за което изключително много съжалявам, но считам, че нямам персонална вина.
    Сигурен съм, въпреки всичко, че грешката не е допусната умишлено, тъй като и преди това съм ползвал услугите на ПИБ АД в този офис, където служителите, включително г-н Цветанов, са винаги отзивчиви и дружелюбни. За да избегнете подобни резултати в бъдеще, каквито сериозна и уважавана институция като Първа Инвестиционна Банка АД не би трябвало да допуска, смятам че е разумно да разгледате случая и да предприемете необходимите действия.

    С уважение:
    Сергей Андреев

    П.С.: При необходимост бих могъл да предоставя копия на споменатите документи и кореспонденция.
    П.ПС.: Моля да ме извините за многото адресати на това писмо, но в крайна сметка вярвам, че всички представители на ПИБ АД са заинтересовани от добрия имидж и качеството на предоставяните услуги от банката.

  4. Така, радвам се, че предизвикахме дискусия по темата за "Тарифата за такси и комисионни" и промяната на лихвените нива по депозити и кредити /и тази промяна, при това винаги в полза на банката и в ущърб на клиента и то по време на криза/. Смятам, че тук пишещите лица, са клиенти на банката и представители на дребен и среден бизнес или хора работещи на трудов договор. Не смятам, че някой представител на едрия бизнес, ще вземе да си губи времето да пише в този блог, освен, ако не е наел, някои лица да защитават интересите на едрия бизнес /както виждам един от по-горе пишещите/. Затова изказвам благодарността си, че все пак банката е въвела този блог, за да се чуе всяко мнение, хвалебствено или критично. Но, какво ми прави впечатление, че отговорите на банката станаха някак машинални все едно компютър отговаря на въпросите и критиките към тях, или от типа "Ще вземем под внимание Вашата препоръка.....", "В момента работим по въпроса..."," Не е възможно.......поради счетоводни причини и работим по въпроса". Ето, така банката ни успокоява, и блога става не толкова функционален, чрез незачитането на мнението на тук пишещите и едностранното решение на банката да прави или не прави исканите промени, без да се съобразява с писанията в този блог /или в доста малък процент от исканията, ако, трябва да бъда честен/. Затова, обърнете, внимание в исканията ни, относно ВБК /няма, да се повтарям за какво става въпрос, защото, повече от година ги изискваме и няма реализация, все още/. Все още, оптимист!

  5. ?! Сега пък се появи... последно публикуван ли е или само аз го виждам?

  6. Хайде сега, изказах се малко по-директно и искрено и ми изтрихте коментара?! Мислех, че дискусията в блогва ви беше с цел подобряване на услугата... Ама когато някой е недоволен няма право да се изкаже, така ли?

    Радвам се, поне, че и други хора мислят като мен и продължиха с въпросите относно обявяването на промените по тарифата... А пък за останалото - времето ще покаже.

    Жалко... много жалко. :( Имах ви за по-сериозни хора...

  7. "Увеличението на таксите се ръководи както от конкурентната среда, така и от икономическата и пазарна обстановка в момента. "

    А възможно ли е намаление на таксите??? Надали.

    Конкурентна среда - тоест какво са се разбрали банките, всички банки вдигнаха над 1лв. превода. Що трябва вие да сте назад?

    Икономическа и пазарна обстановка в момента - какво му е на момента криза е от 2 години, да не би да затъвате от кредитните операции та търсите повече "сигурни" приходи от такси и комисионна?

    Иначе като суми някой таксите ви са доста добри сравнено с други банки. За това ви уважавам като банка. Но щяхте да впечатлите много повече клиенти ако един път застанете зад клиентите и не се водите по акъла на "големите" (чужди) банки в БГ.

  8. Не съм съгласен, че сте спазили изискването да оповестите промените в Тарифата 2 месеца по-рано. Първо никога в тарифата Ви не пише от кога влиза в сила, както отбеляза и г-н Сербезов. Дата на документа няма, въпреки че за това нееднократно са писали много клиенти. Само се ослушвате за толкова елементарно нещо. Освен това никъде на видно място в корпоративнийя сайт не се е известявало за ущетяващите клиентите такси и лихвени нива. Да не говорим, че в офисите на ПИБ също на видно място не е оповестено. Вероятно клиентите всеки път като влязат в офис трябва да питат за по сигурно. За пускането на съобщение до ВБК Ви писах още на 23 април 2010, но и досега няма никаква реакция. Въобще пълна трагедия сте, когато трябва да сте коректни към клиента за решения в негов ущърб.

    @ Кергезов
    Много си сбъркал, че от таксите на банките ще вържем бюджета! То ако беше така лесна работа. Прав е Дамян, защото редно е все пак да бъдеш известен за промените в Тарифата, без значение дали е в полза или вреда на клиента. От цялата тази работа никой не печели, дори и ПИБ, тъй като има хора, които действително ще се преместят сметките в други банки и по този начин ПИБ ще изгубят клиенти. Вместо с по-ниски такси да привличат. Още повече, че нашия банков пазар не е от най-конкурентните откъм такси.

  9. @ Николай Сербезов По закон, промените в Тарифата на физически лица се обявяват 2 месеца предварително, освен ако те не са в полза на клиента или за предоставяне на нов продукт или услуга. Ние сме спазили това изискване както в корпоративния сайт (раздел Тарифа), така и на хартиените носители във всички наши офиси. Ще вземем под внимание Вашата препоръка за известяване на видно място промените в тарифата ни. Увеличението на таксите се ръководи както от конкурентната среда, така и от икономическата и пазарна обстановка в момента. Поздрави, Екип на ПИБ

  10. "Аз казва: 13 април, 2010 в 22:50
    С каква цел се въвежда БЛПкс (БЛП, коригиран с коефициент за ликвидност и пазарна среда) по новите кредити = 4.99 %, а по-старите остава БЛП = 7.89 % Старите кредити не зависят ли от ликвидността и пазарната среда или може би в момента пазарната среда е много благаприятна и въпросният коефициент намалява БЛП с цели 2.9 % или е по-вярно трето твърдение, че на старите си клиенти за нищо на света няма да свалите лихвата, въпреки, че обещавахте друго, кагато ги агитирахте да преминат от ОЛП на БЛП."

    "AskFibank казва: 16 април, 2010 в 10:52
    @ Аз
    Въвеждането на новия БЛПкс е продиктувано от състоянието на пазарната среда, икономическия смисъл на нашето предложение, съответно като база взимаме цената на ресурса, който предоставяме и не на последно място, текущото състояние на международните финансови пазари. В този смисъл, при продължаваща тендеция на стабилизиране в глобален и локален мащаб, поетапно преразглеждаме отделните базови лихвени нива. Надяваме се ще се съгласите, че въвеждането на БЛПкс е отправна крачка в тази насока.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ"

    Какво стана с отправната крачка? Защо от 01.05.2010 г. повишихте за пореден път БЛП (лихвата по старите кредити)? Или може би за тези 20-ина дена сте преразгледали концепцията си за "продължаващо стабилизиране в глобален и локален мащаб"? Признайте си, че за нищо на света няма да свалите лихвата по старите кредити и повече няма да ви тормозя. Добре би звучало например по следния начин: "Уважаеми клиенти преди време се наложи да ви убедим да преминете от ОЛП на БЛП, като ви обещахме веднага щом лихвите тръгнат надолу и БЛП да падне. Искрено съжаляваме, но сме принудени да признаем че това всъщност никога няма да се случи."

Коментирай